Myslím, že každý z nás má doma něco koupeného v obchodě Ikea. Věděli jste ale, že tato sleva využívá psychologické triky, aby vás povzbudila k utrácení více peněz?

Ikea marketing – 12 triků, které fungují na naše podvědomí

1. Labyrint chodeb

Při procházce po prodejně můžeme nabýt dojmu, že se jedná o skutečné bludiště. A skutečně je. Cesty byly vyznačeny tak, aby zákazníci viděli co nejvíce položek.

2. Žádná okna

V Ikea nejsou žádná okna a žádné sluneční světlo. To vše proto, aby zákazníci ztratili pojem o čase a zůstali v prodejně co nejdéle.

3. Zdarma tužky

Tužky a lepicí papírky zdarma nám dávají pocit, že dostáváme něco zdarma. A předměty napsané na takto personalizovaných kartách si s větší pravděpodobností koupíme.

4. Zrcadla v Ikea

Ve výstavních částech je spousta zrcadel. Většina lidí se ráda dívá na svůj obličej. Pak okamžitě pocítíme nával pozitivních emocí a Ikea začne být spojována s přátelským místem.

5. Nábytek pro svépomocnou montáž

V roce 2011 provedli vědci z Harvardské univerzity zajímavý výzkum. Ukázalo se, že jsme jako spotřebitelé spokojenější s nábytkem, který jsme si sami smontovali. Zajímavé je, že jsme za ně ochotni zaplatit o 63 % více než za již smontované skříně nebo stolky. Dělat něco sami nás totiž naplňuje hrdostí a dává nám pocit, že jsme lidé, kteří mají malý úspěch.

6. Snadná přeprava

Nábytek Ikea je dodáván v plochých kartonových krabicích, které lze snadno vložit do auta. Tento snadný způsob dopravy přitahuje zákazníky.

Pokračování na další straně