Udržitelnost není pro Lidl prázdným pojmem, namísto slov podniká diskont jako zodpovědná společnost konkrétní kroky na ochranu životního prostředí. Nejnovější se rozhodl úplně zrušit distribuci týdenních letáků do domácností.
Díky opatřením z posledních let ušetří celkem více než 4 000 tun papíru ročně. Ušetřené prostředky se diskont rozhodl investovat do výrazně a dlouhodobě snížených cen zákazníky oblíbených výrobků. Lidl tedy pomůže přírodě i peněženkám své zákazníky.
Pokračování na další straně
xx_xxV obchodním roce 2018 změnil Lidl formát letáku z rozměru A3 na A4 a ušetřil více než 1 520 tun papíru. O rok později zrušil distribuci letáků v třetině regionů a snížil svou roční spotřebu papíru o dalších 850 tun. Aktuálně už letáky Lidl ve svých schránkách nenajdete, bez ohledu na to ve které části Slovenska bydlíte. Výsledek? Úspora přibližně 1 700 tun papíru. Celkově ušetří Lidl 4 100 tun papíru ročně, což představuje asi 70 000 dospělých stromů. Tyto stromy dokáží vyprodukovat denně takový objem kyslíku, který pokryje spotřebu neuvěřitelného 3,5 milionu lidí.
„Krize spojená s šířením nového korona viru významně zasáhla nás všechny, ale zároveň ukázala, že se dá fungovat i jinak, než jsme byli dosud zvyklí. Hodně se nyní hovoří o návratu k normálu, ale právě normál představoval v mnoha ohledech problém a právě teď máme šanci přehodnotit naše aktivity a jejich dopad na přírodu a životní prostředí, „řekl jednatel pro lídl Lidl zodpovědný za nákup a marketing, a dodal:“ Rozhodli jsme se významně snížit naši spotřebu papíru. jsme přesvědčeni, že informovat o naší nabídce se dá i jinak, ekologičtější a přitom stále efektivně.
Pokračování na další straně
xx_xxVěříme, že i další firmy přehodnotí svou odpovědnost k životnímu prostředí a začnou se chovat ekologičtější. Dlouhodobě motivujeme našich zákazníkůk odebírání elektronických newsletterů, sledování nabídek na naší webové stránce, facebookovém profilu či aplikacích. Tištěné letáky po novém zákazníci najdou už jen v našich prodejnách a ve vybraných novinách. „ Rozhodnutí Lidl oceňují i samotní zákazníci. Až 86% z celkového počtu 14 200 hlasujících upřednostnilo na facebookovém profilu diskontního řetězce online verzi letáku před jeho tištěnou podobou.
Plošné zrušení pravidelné týdenní distribuce papírových letáků do schránek přináší i finanční úsporu, kterou se Lidl rozhodl investovat do toho nejpodstatnějšího – do své zákazníky. Diskont výrazně a dlouhodobě snížil ceny množství zákazníky oblíbených produktů. „Jsme si vědomi naší zodpovědnosti, a proto se soustředíme na to podstatné – na naše zákazníky. Tak jak jsme dělali vše pro to, aby si mohli u nás nakoupit vše potřebné během koronakrize mohou se na nás spolehnout i nadále. Zákazníkům nabízíme výrazné a dlouhodobé zlevnění množství výrobků, s Lidl totiž šetříte na správném místě, „ uzavřel M. Nagy.
Zdroj:Cas.sk